Welcome, Guest. Please login or register. - Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
Αγαπητοί επισκέπτες, εγγραφείτε για να δείτε και τις υπόλοιπες ενότητες του forum μας!
 
collapse
Pages: [1] 2   Go Down
  Send this topic  |  Print  
Author Topic: Ο πισω ημιακαμπτος αξονας πολλαπλων συνδεσμων. Γιατι εφαρμοστηκε ?  (Read 7218 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Nippon
Tuner
*
Offline Offline

Gender: Male
Tuned Car: Who knows.......
Posts: 3460


« on: Tuesday, 19 August , 2008, 23:43:01 »

Επειδη ο Nippon δεν λεει οτι ΘΑ κανει αλλα πραγματοποιει, ανοιγω αυτο το τοπικ, για περεταιρω ενημερωση και εκμαθηση, περι του ηιμιακαμπτου αξονα που εισηγαγε η nissan με το 1995 nissan maxima και που εφαρμοστηκε στα Ν15,Ν16 και Ρ11 στα ευροπαικα μοντελα της nissan και κατα ποσο και αν βελτιωνουν και υπο ποιες προυποθεσεις / συνθηκες το κρατημα στις στροφες εναντι των διπλων ψαλιδιων - μονων ψαλιδιων .
Η πηγη απο την οποια εχω παρει την δημοσιευση ειναι απο την www.sae.org.
Ειμαι μελος στο Society of Automotive Engineers (SAE) και τυγχανω ενας διαβασμενος Nippon. Αυτον τον χρονο θα συμμετασχω στο παγκοσμιο συνεδριο μηχανολογιας στο Detroid που οργανωνει η sae. (Οκτωβριο 2008)
Γαυτο αυτα που θα γραψω ειναι δημοσιεμενα στοιχεια της ιδιας της nissan. Δεν συκονουν αμφισβητησης και απο ταλαντουχους μηχανικους ακομα.
Δεν θα ανοιγα τοπικ τετοιο αλλα ο λογος που το κανω ειναι οτι μιας και ειμαι ατομο που μαθαινω γρηγορα, θελησα να μαθω αν αυτο που ειπε μια φορα ενα μελος απο το πρωην www.nismoclub.gr τυγχανει αληθινο. Το οτι δηλαδη ο πισω ημιακαμπτος αξονας ειναι εργοστασιακη περικοπη της nissan.
Τελικα αφου διαβασα την σχετικη δημοσιευση, μονο περικοπη της nissan δεν ειναι.
Επειδη ακομα μεταφραζω και σκαναρω γραφικες παραστασεις, δωστε μου ακομα λιγες μερες και δεν θα απογοητευτητε απο το αποτελεσμα.
« Last Edit: Tuesday, 19 August , 2008, 23:55:50 by Nippon » Logged
elnismo
WebCreator
Διαχειριστής
*****
Offline Offline

Gender: Male
Περιοχή: Αθήνα
Tuned Car: N16
Posts: 7006



« Reply #1 on: Wednesday, 20 August , 2008, 14:14:33 »

take ur time..
Logged

Aggelos
Tuner
*
Offline Offline

Περιοχή: Lamia
Tuned Car: Nissan Micra K12 CR14DE
Έτος Γέννησης: 17
Posts: 86



« Reply #2 on: Wednesday, 20 August , 2008, 14:27:14 »

Το ημιακαμπτος και πολλαπλων συνδεσμων ειναι καπως ατοπο....
εισαι σιγουρος οτι ονομαζεται ετσι???
Logged

elnismo
WebCreator
Διαχειριστής
*****
Offline Offline

Gender: Male
Περιοχή: Αθήνα
Tuned Car: N16
Posts: 7006



« Reply #3 on: Wednesday, 20 August , 2008, 15:24:36 »

Το ημιακαμπτος και πολλαπλων συνδεσμων ειναι καπως ατοπο....
εισαι σιγουρος οτι ονομαζεται ετσι???

Multi-link suspension το είχε πλασσάρει η Nissan.
στην ουσία του είναι ημιάκαπτος άξονας.
Logged

Fixxxer
Tuner
*
Offline Offline

Gender: Male
Περιοχή: Ριον
Tuned Car: Micra K12 CR12DE
Posts: 1483



« Reply #4 on: Wednesday, 20 August , 2008, 21:20:00 »

Ο ημιακαμπτος αξονας αναφερεται συνηθως ως "torsion beam", ενω η πολλαπλων συνδεσμων ως "multi-link", ασχετα με το αν εχει ή οχι αντιστρεπτικη δοκο. Οι δυο διαταξεις εχουν λιγα κοινα μεταξυ τους, οποτε μηπως εκανες καποιο λαθος στη μεταφραση?

Θα μας βοηθουσες με μερικες φωτο και σχηματα ωστε να δουμε τι ειναι τι.
« Last Edit: Wednesday, 20 August , 2008, 21:25:22 by Fixxxer » Logged

Revs are the #1 replacement for displacement.
Scud
Tuner
*
Offline Offline

Gender: Male
Περιοχή: Thessaloniki
Tuned Car: K12 racing
Posts: 276



« Reply #5 on: Wednesday, 20 August , 2008, 22:38:16 »

Παντως η πισω αναρτηση των Ν15 ονομαστηκε multi-link απο την ιδια τη nissan. Αλλα κι εμενα μ'εχει μπερδεψει αυτη η ονομασια , αφου οπως σωστα επεσημανε κ ο fixxxer multi-link γενικοτερα ονομαζονται οι διαταξεις πολλαπλων συνδεσμων. Αλλα ως γνωστον το Ν15 εχει πισω διαταξη ημιακαμπτου αξονα. Τεσπα... Επειδη ξερω που θέλει να καταληξει ο φιλος Nippon (ας ειναι καλα ο "ρουφιανος"-->Thodoris) , ας τον αφησουμε να μιλησει κ να εξηγησει!
Logged

Αξίζει φίλε να υπάρχεις για ένα όνειρο, κι ας είναι η φωτιά του να σε κάψει...
Nippon
Tuner
*
Offline Offline

Gender: Male
Tuned Car: Who knows.......
Posts: 3460


« Reply #6 on: Wednesday, 20 August , 2008, 23:41:23 »

Nippon is back in the track....
Μαλιστα, βλεπω οτι υπαρχει συμμετοχη και αυτο μου δινει δυναμη να συνεχισω. Τα πισω ψαλιδια του Ρ10 (rear multi link suspension - εγω τα ονομαζω rear multi link wishbones) αντικατασταθησαν απο τον (στα Ελληνικα λεγομενο) ημιακαμπτο αξονα πολλαπλων συνδεσμων - και στα Αγγλικα: Rear axle multi link beam.
Ο πισω ημιακαμπτος αξονας πολλαπλων συνδεσμων ειναι ο γνωστος μηχανισμος Scott-Russell.
(Scott-Russell mechanism).
Το αντιστοιχο συστημα ημιακαμπτου αξονα πολλαμπλων συνδεσμων που εφαρμοζεται στο Micra ειναι η λεγομενη ραβδος Panhard (Panhard Rod).
Ο κυριος λογος αντικαστασης των πισω ψαλιδιων με τον  ημιακαμπτο αξονα ειναι η υπαρξη του λεγομενου body roll, δηλαδη στρεβλωση κατα τον διαμηκη αξονα του αυτοκινητου σε μια στροφη. Less body roll = less camber = more tyre contact.
Αυτο ειναι κατα κυριο λογο η εφαρμογη τετοιου συστηματος. Δηλαδη, λιγοτερο camber = λιγοτερη συνολικη στρεβλωση = περιοσσοτερη επιφανεια ελαστικου στο δρομο απο τους πισω τροχους = περισσοτερη πιεση στους μπροστα τροχους.
Αυτα και αλλα πολλα, in a blink of an eye or should I say in a sake of a lamb's tail  -right -right -right
Δηλαδη ο Nippon θα εξηγησει τα παντα και don't worry !!!
You must trust Nippon !!
Μην στεναχοριεστε και θα σας τα αναλυσω ΟΛΑ  στο σχετικο ποστ.
Logged
Nippon
Tuner
*
Offline Offline

Gender: Male
Tuned Car: Who knows.......
Posts: 3460


« Reply #7 on: Wednesday, 20 August , 2008, 23:52:40 »

Το ημιακαμπτος και πολλαπλων συνδεσμων ειναι καπως ατοπο....
εισαι σιγουρος οτι ονομαζεται ετσι???

Καθολου ατοπο. Rear axle multi link beam. Sounds like: "πισω αξονας πολλαπλων συνδεσμων" to  me !!.
Καποια μοντελα Αμερικανικων αυτοκινητων αντικαταστησαν τα πισω ψαλιδια με ημιακαμπτο αξονα αλλα οχι με πολλαμπλων συνδεσμων μηχανισμο. Ενοσο γνωριζω, μονο η nissan, εφαρμοσε το rear beam axle multi link beam. Αυτο με δυο εναλακτικες: με panhard και με scott-russell μηχανισμο.
« Last Edit: Thursday, 21 August , 2008, 00:01:57 by Nippon » Logged
Nippon
Tuner
*
Offline Offline

Gender: Male
Tuned Car: Who knows.......
Posts: 3460


« Reply #8 on: Wednesday, 20 August , 2008, 23:57:49 »

Ο ημιακαμπτος αξονας αναφερεται συνηθως ως "torsion beam", ενω η πολλαπλων συνδεσμων ως "multi-link", ασχετα με το αν εχει ή οχι αντιστρεπτικη δοκο. Οι δυο διαταξεις εχουν λιγα κοινα μεταξυ τους, οποτε μηπως εκανες καποιο λαθος στη μεταφραση?

Θα μας βοηθουσες με μερικες φωτο και σχηματα ωστε να δουμε τι ειναι τι.

O.K !! Θα επιμεληθω σχετικων φωτο. Στην μεταφραση δεν εκανα λαθος, καθως απο την αρχη η nissan εισηγαγε τον ημιακαμπτο πολλαμπλων συνδεσμων.
Απλα μετα ο αυτος μηχανισμος απεκτησε και αντιστρεπτικη δικο οπως το Ρ12.
Απλα κατα την γνωμη μου στο Ρ12 η nissan θα επρεπε να εχει μεγσαλυτερης διαμετρου την πισω αντιστρεπτικη δοκο απο την μπροστα. If you ask me !!!
« Last Edit: Thursday, 21 August , 2008, 00:08:18 by Nippon » Logged
Fixxxer
Tuner
*
Offline Offline

Gender: Male
Περιοχή: Ριον
Tuned Car: Micra K12 CR12DE
Posts: 1483



« Reply #9 on: Thursday, 21 August , 2008, 02:29:00 »

Το αντιστοιχο συστημα ημιακαμπτου αξονα πολλαμπλων συνδεσμων που εφαρμοζεται στο Micra ειναι η λεγομενη ραβδος Panhard (Panhard Rod).

Αυτο (panhard rod) ισχυει για το Micra K11 μονο, γιατι το Κ12 εχει ημιακαμπτο αξονα "Γαλλικης εμπνευσης" (torsion beam) και το Κ10 κατι αλλο που μoιαζει με trailing-arms. (και στις 3 περιπτωσεις αναφερομαι στον πισω αξονα, αφου και τα 3 μοντελα εχουν mac pherson struts μπροστα)

Οσο για τη δικη μου μεταφραση του "Rear axle multi link beam", θα το ελεγα "πισω αξονας πολλαπλων συνδεσμων", παρα να μπεξω μεσα τον ορο "ημιακαμπτος" που μας παει αλλου (βλεπε σαξοραλλα και λοιπα μικρα πολης)

Οπως και να'χει, μπραβο για το τοπικ, ειναι πολυ ενδιαφερον και μια ευκαιρια να μαθουμε και να ενημερωθουμε ολοι!! 
« Last Edit: Thursday, 21 August , 2008, 02:31:44 by Fixxxer » Logged

Revs are the #1 replacement for displacement.
Fixxxer
Tuner
*
Offline Offline

Gender: Male
Περιοχή: Ριον
Tuned Car: Micra K12 CR12DE
Posts: 1483



« Reply #10 on: Thursday, 21 August , 2008, 02:46:07 »

Παραδειγματα multi-link:

Primera & Infinity G20:


300ZX


λοιπα μoντελα Nissan & αλλα:

   




Επισης να παραθεσω τα δυο παρακατω λινκ που εξηγουν τους βασικους τυους αναρτησης:
http://www.carbibles.com/suspension_bible.html
http://www.carbibles.com/suspension_bible_pg2.html
Logged

Revs are the #1 replacement for displacement.
Fixxxer
Tuner
*
Offline Offline

Gender: Male
Περιοχή: Ριον
Tuned Car: Micra K12 CR12DE
Posts: 1483



« Reply #11 on: Thursday, 21 August , 2008, 02:53:17 »

Παραδειγματα torsion-beam ή torsion-bar:

γενικα:





Golf


Punto





Beam-axle ή Panhard rod


Logged

Revs are the #1 replacement for displacement.
Mhtsos
Tuner
*
Offline Offline

Gender: Male
Περιοχή: Θεσ/νικη
Tuned Car: Κ11 CGA3DE-Τ  soon again....back out there...
Κ10 ΜΑ12 new project on the site...
N16...what the hell happend....
Έτος Γέννησης: 14 στα 13
Posts: 2794


Μερικοι...το προτιμουν...JAPAN!!!!


« Reply #12 on: Thursday, 21 August , 2008, 05:00:16 »

Το Κ11...
ειναι παναρ μαζι με trailing-arms
κατι αρκετα περιεργου σχεδιασμου...αν θελετε σας δινω φωτο απο το δικο μου...
Logged

elnismo
WebCreator
Διαχειριστής
*****
Offline Offline

Gender: Male
Περιοχή: Αθήνα
Tuned Car: N16
Posts: 7006



« Reply #13 on: Thursday, 21 August , 2008, 11:21:56 »

πολύ καλά τα σκίτσα. μπορούν να γίνουν άμεσα οι συγκρίσεις ανά τύπο ανάρτησης..
Logged

Fixxxer
Tuner
*
Offline Offline

Gender: Male
Περιοχή: Ριον
Tuned Car: Micra K12 CR12DE
Posts: 1483



« Reply #14 on: Thursday, 21 August , 2008, 11:43:05 »

Η επιλογη απο τους κατασκευαστες του τυπου αναρτησης μαλλον καταληγει στην ευκολια και στο κοστος παραγωγης. Μια αναρτηση πολλαπλων συνδεσμων ειναι αρκετα πιο ακριβη στην παραγωγη, αλλα εχει πολυ καλυτερη αποδωση σε σχεση με μια πολυ πιο "απλη" και οικονομικη λυση οπως ο ημιακαμπτος αξονας. Επισης το βαρος ειναι ακομα  ενας παραγωντας: στα μικρα αυτοκινητα πολης συνηθως προτιμαται ο ημιακαμπτος και στα μεγαλυτερα (και πιο ακριβα) μοντελα μια multi-link λυση.
Logged

Revs are the #1 replacement for displacement.
Pages: [1] 2   Go Up
  Send this topic  |  Print  
 
Jump to:  




* Recent Posts
micra k11 by kppantelis
[Today at 17:02:08]


Νέο μέλος Παντελής by kppantelis
[Today at 16:50:32]


nissan micra k11 by kppantelis
[Today at 16:47:37]


Ουάου!!!! by elnismo
[Today at 11:21:29]


ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΑΠΟ MICRA K11 by elnismo
[Today at 11:01:29]


Οκτώβριος 2014 by spiro
[Today at 10:20:02]


βοηθεια παιδια by kyriakosn14
[Yesterday at 19:58:22]


nissan juke turbo 14.500e by dkmusic
[Yesterday at 19:35:25]


almera n16 model 2004 by Konstantinos
[Yesterday at 17:32:17]


προβλημα με ρελαντι by predator795
[Yesterday at 14:18:28]


καλως σας βρηκα nissanακιδες by THE_ULTIMATE_DRIFTER
[Yesterday at 01:42:15]


ζητηται μεγαλο ψυγειο νερου by sunnyturbo
[Wednesday, 29 October , 2014, 18:21:20 ]


Αυτοκινηση CWM FX 2014 by karakat
[Tuesday, 28 October , 2014, 18:14:38 ]


ΖΑΝΤΟΛΑΣΤΙΧΑ 40 ΕΥΡΩ by ilias
[Tuesday, 28 October , 2014, 13:02:08 ]


PRIMERA P12 by Konstantinos
[Tuesday, 28 October , 2014, 12:04:44 ]


Ζητειται δυvαμο SR20VE/DE by lostson
[Sunday, 26 October , 2014, 23:33:07 ]


δυναμο για nissan primera p11-144 1.6 by THE_ULTIMATE_DRIFTER
[Sunday, 26 October , 2014, 00:59:21 ]


micra k11 ιδεες ομορφιας by THE_ULTIMATE_DRIFTER
[Sunday, 26 October , 2014, 00:31:00 ]


συνεργειο για το juck ακι μου ? by dkmusic
[Saturday, 25 October , 2014, 13:01:33 ]


almera n15 ανταλλαγη με micra k11 2 πορτο by tsourelis_j.
[Saturday, 25 October , 2014, 12:20:05 ]



Who's Online
  • Dot Guests: 195
  • Dot Hidden: 2
  • Dot Users: 10
  • Dot Users Online:


* Banners
Υλικό για υπογραφές στα posts σας!

* T-Shirts!
Μπλουζάκια!






Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal

Enterprise design by Bloc
Page created in 0.46 seconds with 22 queries.