Welcome, Guest. Please login or register. - Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
Δείτε εδώ πως να εισάγετε φωτογραφίες μέσα στα topics!
 
collapse
Pages: 1 [2]   Go Down
  Send this topic  |  Print  
Author Topic: Ο πισω ημιακαμπτος αξονας πολλαπλων συνδεσμων. Γιατι εφαρμοστηκε ?  (Read 6824 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Aggelos
Tuner
*
Offline Offline

Περιοχή: Lamia
Tuned Car: Nissan Micra K12 CR14DE
Έτος Γέννησης: 17
Posts: 86



« Reply #15 on: Thursday, 21 August , 2008, 11:13:02 »


Ο κυριος λογος αντικαστασης των πισω ψαλιδιων με τον  ημιακαμπτο αξονα ειναι η υπαρξη του λεγομενου body roll, δηλαδη στρεβλωση κατα τον διαμηκη αξονα του αυτοκινητου σε μια στροφη. Less body roll = less camber = more tyre contact.
Αυτο ειναι κατα κυριο λογο η εφαρμογη τετοιου συστηματος. Δηλαδη, λιγοτερο camber = λιγοτερη συνολικη στρεβλωση = περιοσσοτερη επιφανεια ελαστικου στο δρομο απο τους πισω τροχους = περισσοτερη πιεση στους μπροστα τροχους.
 



Το body roll δεν προκειται για στρεβλωση , αλλα για περιστροφη του αμαξωματος γυρω απο τον διαμηκη αξονα η αλλιως για εγκαρσια κλιση εξαιτιας των εν τελει αλληλοεξουδετερωμενων συμπλεγματων ασκουμενων ροπων στο κεντρο μαζας και στο κεντρο διαμηκους περιστροφης του αμαξωματος.

Κωστα η τελευταια φωτο του πρωτου ποστ σου αναπαριστα νομιζω διαταξη διπλων ψαλιδιων και οχι πολλαπλων συνδεσμων , αν κανω λαθος συγνωμη.

Logged

tuneropoulo
Tuner
*
Offline Offline

Tuned Car: Peugeot 206 GTi(R...lol)
Mitsubishi Evo IX
Posts: 38



« Reply #16 on: Thursday, 21 August , 2008, 11:23:03 »

Quote
Οσο για τη δικη μου μεταφραση του "Rear axle multi link beam", θα το ελεγα "πισω αξονας πολλαπλων συνδεσμων", παρα να μπεξω μεσα τον ορο "ημιακαμπτος" που μας παει αλλου (βλεπε σαξοραλλα και λοιπα μικρα πολης)

Τα παλιά γαλλικά (γρήγορα ή μη) είχαν πίσω υστερούντες βραχίονες με ράβδους στρέψεις. Αυτή η ανάρτηση είναι τελείως ανεξάρτητη σε αντίθεση με τον ημιάκαμπτο που είναι ημι-ανεξάρτητη ανάρτηση. Ημιάκαμπτος στα γαλλικά μπήκε για πρώτη φορά στα Clio II, Peugeot 107/207/307, Citroen C1/C3/C4, γι' αυτό και έχασαν σε "ζωντάνια" στην οδική συμπεριφορά...
Logged

elnismo
WebCreator
Διαχειριστής
*****
Offline Offline

Gender: Male
Περιοχή: Αθήνα
Tuned Car: N16
Posts: 6976



« Reply #17 on: Thursday, 21 August , 2008, 11:52:38 »

Επισης να παραθεσω τα δυο παρακατω λινκ που εξηγουν τους βασικους τυους αναρτησης:
http://www.carbibles.com/suspension_bible.html
http://www.carbibles.com/suspension_bible_pg2.html

ρίξτε τους μια ματιά (το λιγότερο) γιατί είναι αναλυτικό και κατανοήσιμο το κείμενο στις περιγραφές.
Logged

elnismo
WebCreator
Διαχειριστής
*****
Offline Offline

Gender: Male
Περιοχή: Αθήνα
Tuned Car: N16
Posts: 6976



« Reply #18 on: Thursday, 21 August , 2008, 11:57:54 »

κι όπως θα δείτε κι από τις παραπάνω περιγραφές, το multi-link δεν ορίζεται όπως το "ορίζει"/πλασσάρει εμπορικά η nissan γενικά, παρά μόνο όσο αφορά το 300ΖΧ στα σχέδια του fix.
Logged

Nippon
Tuner
*
Offline Offline

Gender: Male
Tuned Car: Who knows.......
Posts: 3460


« Reply #19 on: Thursday, 21 August , 2008, 12:46:44 »


Ο κυριος λογος αντικαστασης των πισω ψαλιδιων με τον  ημιακαμπτο αξονα ειναι η υπαρξη του λεγομενου body roll, δηλαδη στρεβλωση κατα τον διαμηκη αξονα του αυτοκινητου σε μια στροφη. Less body roll = less camber = more tyre contact.
Αυτο ειναι κατα κυριο λογο η εφαρμογη τετοιου συστηματος. Δηλαδη, λιγοτερο camber = λιγοτερη συνολικη στρεβλωση = περιοσσοτερη επιφανεια ελαστικου στο δρομο απο τους πισω τροχους = περισσοτερη πιεση στους μπροστα τροχους.
 



Το body roll δεν προκειται για στρεβλωση , αλλα για περιστροφη του αμαξωματος γυρω απο τον διαμηκη αξονα η αλλιως για εγκαρσια κλιση εξαιτιας των εν τελει αλληλοεξουδετερωμενων συμπλεγματων ασκουμενων ροπων στο κεντρο μαζας και στο κεντρο διαμηκους περιστροφης του αμαξωματος.

Ναι σωστο αυτο απλα λαθος μεταφραση. Τελικα χαιρομαι που ολοι συμμετεχουν στο ποστ που ανοιξα.
Logged
Nippon
Tuner
*
Offline Offline

Gender: Male
Tuned Car: Who knows.......
Posts: 3460


« Reply #20 on: Thursday, 21 August , 2008, 12:58:43 »

Παντως η πισω αναρτηση των Ν15 ονομαστηκε multi-link απο την ιδια τη nissan. Αλλα κι εμενα μ'εχει μπερδεψει αυτη η ονομασια , αφου οπως σωστα επεσημανε κ ο fixxxer multi-link γενικοτερα ονομαζονται οι διαταξεις πολλαπλων συνδεσμων. Αλλα ως γνωστον το Ν15 εχει πισω διαταξη ημιακαμπτου αξονα. Τεσπα... Επειδη ξερω που θέλει να καταληξει ο φιλος Nippon (ας ειναι καλα ο "ρουφιανος"-->Thodoris) , ας τον αφησουμε να μιλησει κ να εξηγησει!

Ναι multi link ονομαζουν τις αναρτησεις πολλαπλων συνδεσμων αλλα γιαυτο ονομαστηκε rear axle multi link beam, δηλαδη πισω αξονας με πολλαπλους συνδεσμους, ας μου επιτραπει η εκφραση.
Logged
Nippon
Tuner
*
Offline Offline

Gender: Male
Tuned Car: Who knows.......
Posts: 3460


« Reply #21 on: Thursday, 21 August , 2008, 13:03:14 »

Το αντιστοιχο συστημα ημιακαμπτου αξονα πολλαμπλων συνδεσμων που εφαρμοζεται στο Micra ειναι η λεγομενη ραβδος Panhard (Panhard Rod).

Αυτο (panhard rod) ισχυει για το Micra K11 μονο, γιατι το Κ12 εχει ημιακαμπτο αξονα "Γαλλικης εμπνευσης" (torsion beam) και το Κ10 κατι αλλο που μoιαζει με trailing-arms. (και στις 3 περιπτωσεις αναφερομαι στον πισω αξονα, αφου και τα 3 μοντελα εχουν mac pherson struts μπροστα)

Οσο για τη δικη μου μεταφραση του "Rear axle multi link beam", θα το ελεγα "πισω αξονας πολλαπλων συνδεσμων", παρα να μπεξω μεσα τον ορο "ημιακαμπτος" που μας παει αλλου (βλεπε σαξοραλλα και λοιπα μικρα πολης)

Οπως και να'χει, μπραβο για το τοπικ, ειναι πολυ ενδιαφερον και μια ευκαιρια να μαθουμε και να ενημερωθουμε ολοι!! 

Ναι ειναι οντως torsion beam. Κακως το λεμε ημιακαμπτο σοσναφορα την γεωμετρια του., αλλα ισως σωστα οσοναφορα την συμπεριφορα του.
Logged
Nippon
Tuner
*
Offline Offline

Gender: Male
Tuned Car: Who knows.......
Posts: 3460


« Reply #22 on: Thursday, 21 August , 2008, 13:11:27 »

Η επιλογη απο τους κατασκευαστες του τυπου αναρτησης μαλλον καταληγει στην ευκολια και στο κοστος παραγωγης. Μια αναρτηση πολλαπλων συνδεσμων ειναι αρκετα πιο ακριβη στην παραγωγη, αλλα εχει πολυ καλυτερη αποδωση σε σχεση με μια πολυ πιο "απλη" και οικονομικη λυση οπως ο ημιακαμπτος αξονας. Επισης το βαρος ειναι ακομα  ενας παραγωντας: στα μικρα αυτοκινητα πολης συνηθως προτιμαται ο ημιακαμπτος και στα μεγαλυτερα (και πιο ακριβα) μοντελα μια multi-link λυση.

Περαν του κοστους που οντως ειναι μικροτερο απο τον ημιακαμπτο, ο ημιακαμπτος πολλαπλων συνδεσμων εχει σαφη πλεονεκτηματα. Παιδια λιγο υπομονη γιατι θελω η μεταφραση να ειναι οσο γινεται πιο ακριβης  γιατι μετα θα μου την πουνε για ασαφη περιγραφη !!!
Logged
Fixxxer
Tuner
*
Offline Offline

Gender: Male
Περιοχή: Ριον
Tuned Car: Micra K12 CR12DE
Posts: 1483



« Reply #23 on: Thursday, 21 August , 2008, 14:35:45 »

Κωστα η τελευταια φωτο του πρωτου ποστ σου αναπαριστα νομιζω διαταξη διπλων ψαλιδιων και οχι πολλαπλων συνδεσμων , αν κανω λαθος συγνωμη.



και μενα με παραξενεψε λιγο, αλλα αυτη φωτο ειναι απο την αναρτηση του 350Ζ, το οποιο κατα τη Nissan τουλαχιστον, χρησιμοποιει "multi-link":

"Calm and composed, but ready to respond instantly to your commanding touch on the steering wheel - it's the Z multi-link aluminium suspension. Designed to straighten out the twistiest highways, the 3-link front suspension and 4-link rear suspension feature links ideally positioned to keep the wide tyres perpendicular to the road. Ripple-control shocks and a unique separation of the rear shock and spring provide a dual-flow path to add comfort in all situations. Plus, vehicle-speed-sensitive power steering will enhance your control."
Logged

Revs are the #1 replacement for displacement.
tuneropoulo
Tuner
*
Offline Offline

Tuned Car: Peugeot 206 GTi(R...lol)
Mitsubishi Evo IX
Posts: 38



« Reply #24 on: Thursday, 21 August , 2008, 16:18:36 »

Τυπικά, μία ανάρτηση θεωρείται πολλαπλών συνδέσμων όταν έχει τουλάχιστον τέσσερις συνδέσμους. Συγκεκριμένα, πρέπει να έχει τουλάχιστον τρεις εγκάρσιους συνδέσμους και τουλάχιστον ένα διαμήκη σύνδεσμο [1]. Η πρώτη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων είχε πέντε συνδέσμους και υλοποιήθηκε από την Mercedes στις σειρές W201 και W124 (80's E-class) [2]. Υπάρχουν αρκετές ερευνητικές δουλειές [2,3,4] που μελετούν την κινηματική μιας τέτοιας ανάρτησης και όλες --τουλάχιστον όσες ενδεικτικά κοίταξα-- συνηγορούν σε αυτό. Επομένως, μία ανάρτηση που έχει δύο εγκάρσιους και δύο διαμήκεις βραχίονες δεν μπορεί να θεωρηθεί τυπικά ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Γι' αυτό και τέτοιες αναρτήσεις αναφέρονται στις προδιαγραφές τους (έξω από τις φανφάρες του μάρκετινγκ...) ως αναρτήσεις τεσσάρων συνδέσμων (αν δεν κάνω λάθος, βλ. πίσω ανάρτηση από σύγχρονες BMW).

Εδώ παραθέτω τις πηγές μου:

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-link_suspension
[2] Synthesis and analysis of the five-link rear suspension system used in automobiles, 2002
[3] Multi-link suspension analysis: An elastokinematic model, 1996
[4] Design Optimization of Multi-link suspension system for total vehicle handling and stability, 1998

Για όλα αυτά έχω και τα pdf (to whoever interested...), τα οποία όμως ξεφεύγουν σε τεχνικό/θεωρητικό επίπεδο... Πρέπει να είσαι πολύ διαβασμένος μηχανολόγος για να βγάλεις άκρη σε λεπτομέρεια!
« Last Edit: Thursday, 21 August , 2008, 19:18:14 by tuneropoulo » Logged

Nippon
Tuner
*
Offline Offline

Gender: Male
Tuned Car: Who knows.......
Posts: 3460


« Reply #25 on: Friday, 22 August , 2008, 22:22:32 »

Μπραβο παιδια. Εστω και αν θα παραθεσω σχετικο με το "Rear axle multi link suspension" θα εχω την ευκαιρια να μαθω και απο αυτα που εσεις παρουσαιαζετε. !!
Excellent !!
I love this thing !!!!
Logged
Nippon
Tuner
*
Offline Offline

Gender: Male
Tuned Car: Who knows.......
Posts: 3460


« Reply #26 on: Monday, 22 September , 2008, 23:20:38 »

Λογω οικογενειακων προβληματων καθυστερησα να ποσταρω αλλα συντομα θα επαμορθωσω !!
« Last Edit: Tuesday, 23 September , 2008, 20:34:19 by Nippon » Logged
cabrio_vvl
Tuner
*
Offline Offline

Περιοχή: αθηνα
Tuned Car: nissan n14 sr20ve
Έτος Γέννησης: 27
Posts: 420



« Reply #27 on: Tuesday, 23 September , 2008, 12:13:16 »

Κωστα η τελευταια φωτο του πρωτου ποστ σου αναπαριστα νομιζω διαταξη διπλων ψαλιδιων και οχι πολλαπλων συνδεσμων , αν κανω λαθος συγνωμη.



και μενα με παραξενεψε λιγο, αλλα αυτη φωτο ειναι απο την αναρτηση του 350Ζ, το οποιο κατα τη Nissan τουλαχιστον, χρησιμοποιει "multi-link":

"Calm and composed, but ready to respond instantly to your commanding touch on the steering wheel - it's the Z multi-link aluminium suspension. Designed to straighten out the twistiest highways, the 3-link front suspension and 4-link rear suspension feature links ideally positioned to keep the wide tyres perpendicular to the road. Ripple-control shocks and a unique separation of the rear shock and spring provide a dual-flow path to add comfort in all situations. Plus, vehicle-speed-sensitive power steering will enhance your control."
μαλλον θα ειναι η μπροστα αναρτηση αυτη.πισω δεν εχει δαγκανα με δυο πιστονια το z?
« Last Edit: Tuesday, 23 September , 2008, 12:15:58 by cabrio_vvl » Logged

Fixxxer
Tuner
*
Offline Offline

Gender: Male
Περιοχή: Ριον
Tuned Car: Micra K12 CR12DE
Posts: 1483



« Reply #28 on: Tuesday, 23 September , 2008, 12:33:13 »

μαλλον θα ειναι η μπροστα αναρτηση αυτη.πισω δεν εχει δαγκανα με δυο πιστονια το z?

ναι, ειναι το μπροστινο συστημα
Logged

Revs are the #1 replacement for displacement.
Pages: 1 [2]   Go Up
  Send this topic  |  Print  
 
Jump to:  




* Recent Posts
NISSAN GT ACADEMY by ARGIRIS100NXGTR
[Today at 19:40:12]


προβλημα κοντερ by ΑΓΓΕΛΟΣ
[Today at 18:56:46]


Ιούλιος 2014 by ARGIRIS100NXGTR
[Today at 14:18:09]


almera n16 model 2004 by geormpal
[Today at 11:50:12]


Να και ο ''Ιαπωνας'' by NOTEFEVER
[Yesterday at 20:42:26]


Φρένα GTI σε άριστη κατάσταση by Japfighters
[Yesterday at 20:04:23]


Γενικος πουλαω by STATHISvvlarge
[Yesterday at 19:54:49]


polounte zantes 17 tis foraga se nissan n 16 by elnismo
[Yesterday at 13:55:15]


K11 light turbo(?) by geormpal
[Yesterday at 08:01:58]


Το Βίντεο της ημέρας [ αστεία και σοβαρά ] by THE_ULTIMATE_DRIFTER
[Wednesday, 23 July , 2014, 23:16:51 ]


Πρόβλημα με check engine σε N16. by karakat
[Wednesday, 23 July , 2014, 23:04:14 ]


Trip computer torque σε almera n16 by athan
[Wednesday, 23 July , 2014, 22:58:57 ]


Nissan Almera N16 challenge-2005 by almera challenge
[Wednesday, 23 July , 2014, 22:03:42 ]


ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΖΑΝΤΕΣ ΑΠΟ ALMERA N16 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΕΣ by salto
[Wednesday, 23 July , 2014, 13:02:12 ]


Τίξιμο στο τιμόνι κι έλλειψη επαναφοράς, Ν16 by George.d
[Tuesday, 22 July , 2014, 23:08:14 ]


ψαχνω υδραυλικο χειροφρενο by thanosgti
[Tuesday, 22 July , 2014, 19:27:20 ]


ανταλλακτικα απο Κ11 '97 by almera challenge
[Tuesday, 22 July , 2014, 16:21:21 ]


GT-R: Η αρχή! by papagiannis
[Tuesday, 22 July , 2014, 16:01:43 ]


Κοτσαδόρος και primera p12 by spyrosbhta
[Tuesday, 22 July , 2014, 11:39:18 ]


Ν14 καπάκι GA16 by ARGIRIS100NXGTR
[Monday, 21 July , 2014, 22:12:20 ]



Who's Online
  • Dot Guests: 198
  • Dot Hidden: 2
  • Dot Users: 12
  • Dot Users Online:


* Banners
Υλικό για υπογραφές στα posts σας!

* T-Shirts!
Μπλουζάκια!






Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal

Enterprise design by Bloc
Page created in 0.856 seconds with 22 queries.